CABINET DE PSIHOTERAPIE



CLAUDIA MIRELA PANAINTE

Psiholog - Psihoterapeut

Adresa cabinet : Timisoara, strada Ciprian Porumbescu nr. 66, ap. 9
E-Mail : cabinetmirelapanainte@gmail.com
Telefon : (+4) 0744 475 446

marți, octombrie 11, 2016

Toamna știută de mine

Azi am simțit cu totul că toamna a revenit acasă. Observ în jur siguranța cu care își revendică spațiul și  timpul peste care își recreează propriul peisaj și îmi doresc  să aflu sursa bucuriei nespuse pe care o încerc admirându-i opera.
M-am născut în mijloc de septembrie și întotdeauna am iubit toamna, chiar și în zilele ei mohorâte, cu ploi nesfârșite și frunze răvășite de vânt. Îmi place să cred că fac parte  dintr-un scenariu scris cu mult înainte de a exista, în care tot ce va fi important în lumea în care trăiesc, urmează să se întâmple toamna.
Iubesc mirosul ei de praf umezit amestecat cu frunze călcate de pași necunoscuți și  mi-e drag să mă plimb când plouă, să-i simt tristețea cu iz amărui și să-i arăt ca îi sunt alături chiar și atunci când toți ceilalți s-au retras  în locuri cuminți și uscate.
Iubesc sentimentul pe care numai toamna mi-l poate aduce, acela de retragere spre odihnă, de timp petrecut cu mine, de reașezare și redimensionare a tot și a toate…
Arunc o privire obiectivă în trecutul meu și da, mă încadrez  în toamna vieții…Și totuși simt că n-am fost niciodată plecată departe de ea, că am păstrat în suflet imaginea ei chiar și în zilele de început ale primăverii când, împinsă fiind de energia cunoașterii și a deschiderii spre  nou, am tânjit în secret după liniștea toamnei. Era mult prea mult început, mult prea multă schimbare fără putință de întoarcere, mult prea multe alegeri și despărțiri de tot ce iubeam! Și totul se întâmpla atât de repede! Îmi amintesc doar că îmi doream să mai stau, să mai simt gustul fructelor dulci coapte toamna și mireasma gemului din borcanele copilăriei, aliniate cuminți pe raft în așteptarea iernii.
Vara luminoasă, uscată și explozivă a reînviat în mine nostalgia zilelor răcoroase și umede de toamnă. A fost mult prea cald pentru sufletul  ancorat în vântul cu miros de pământ ud și stropi mărunți de ploaie, prea multă lumină pentru ochii  obișnuiți cu raze transformate în mângâieri de pomii roșiatici ai toamnei, prea multă muzică și zgomot târziu, în nopțile tumultuoase de vară, pentru auzul  obișnuit cu foșnetul frunzelor care cad și cu muzica discretă a ploii mărunte dezmierdându-mi cu delicatețe toate simțurile.
 Acum s-a întors și eu, având-o aproape, pare că am găsit drumul sigur spre liniștea cea înțeleaptă. E ca un vânt răcoros și înmiresmat care împrăștie praful văratec al nesiguranței și al îndoielii  de toate. Mă gândesc acum mai puțin la iarna ce va’să vie, învelită fiind confortabil în mantia  de senzații și culori a toamnei mele.
 Iar așa,  nu pot decât să aștept o iarnă frumoasă și așezată, cu licăriri de Crăciun peste zăpada de argint a vieții mele. Simt că e încă departe, dar o întâmpin cu speranță, pentru că voi avea cu mine  culorile vii-arămii din sufletul  promis pe vecie toamnei.

      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu